יא,ד אין ממיתין אותו לא בבית דין שבעירו, ולא בבית דין שביבנה; אלא מעלין אותו לבית דין הגדול שבירושלים, ומשמרין אותו עד הרגל, וממיתין אותו ברגל–שנאמר "וכל העם, ישמעו וייראו" (דברים יז,יג), דברי רבי עקיבה. רבי יהודה אומר, אין מענין דינו של זה, אלא ממיתין אותו מיד, וכותבין ושולחין לכל המקומות, איש פלוני בן איש פלוני נתחייב מיתה בבית דין.
יא,ה ונביא השקר–המתנבא מה שלא שמע, ומה שלא נאמר לו. אבל הכובש את נבואתו, והמוותר על דברי הנביא, ונביא שעבר על דברי עצמו–מיתתן בידי שמיים, שנאמר "אנוכי, אדרוש מעימו" (דברים יח,יט).
יא,ו המתנבא בשם עבודה זרה ואומר, כך אמרה עבודה זרה–אפילו כיוון את ההלכה לטמא את הטמא, ולטהר את הטהור. הבא על אשת איש–כיון שנכנסה לרשות הבעל לנישואין, אף על פי שלא נבעלה–הבא עליה, הרי זה בחנק. וזוממי בת כוהן ובועלה–הא כל הזוממין מקדימין לאותה מיתה, חוץ מזוממי בת כוהן ובועלה.